středa 11. prosince 2013

Zkusila jsem : PROTEINOVÉ TYČINKY

Už dlouho jsem si přála provést nějaký podobný "výzkum":-), ráda zkouším a objevuju nové věci, navíc mi to příjde jako dobrý nápad testovat potraviny a případně pomoct vám s výběrem.
Jako první mě napadlo otestovat proteinové tyčinky, sice věřím, že jsem nenašla sedmý div světa a hodně lidí je už zná, ale vzhledem k tomu, že je takových tyčinek na trhu nespočet (a ikdyž vyzkouším jen pár) hodilo by se vědět, které za tu cenu (jelikož opravdu některé nestojí jen pár kaček) a kvalitu stojí. Určitě jste se mnohokrát setkali s tím, že jste si koupili něco co vypadalo fakt lákavě, ale chuť tomu hodně chyběla.


Jako první bych chtěla říct, že i přesto že žiju v celkem (polo)velkém městě, tyhle tyčinky se mi sháněli opravdu obtížně. Na pár jsem narazila v DM, na pár ve zdravé výživě, pár v posilovně...nic moc výběr...

Taky bych ještě chtěla říct, že proteinové tyčinky jsou určené spíše pro sportovce (na to upozorňuje výrobce na každém výrobku), kteří je používají třeba po tréninku jako zdroj bílkovin a sacharidů, a na to bych brala jako necvičící ohled... Samozřejmě nechci říct, že pokud jste "normální" člověk a necvičíte, nesmíte je jíst (je na každém z vás, zda si některou koupíte či ne), ale spíš bych se v obchodě koukala po nějaké musli tyčince nebo sušenkách.

Takže jak už jsem trošku nastínila, tyhle tyčinky se hodí jíst především po tréninku (ale nejedla bych je pořád, brala bych je pouze jako nouzovku, kdy si nemůžete namíchat svůj protein), nebo jako dopolední svačina. Slouží jako doplněk stravy, případně náhražku.


Sportness 27% proteinová tyčinka z DM, příchuť banán

Nutriční hodnoty na 1 tyčinku (45g)
Energie: 739kJ/176kcal
Bílkoviny: 12g
Sacharidy: 20g (z toho cukry 12g)
Tuky: 5,1g
Obsahuje 27% bílkovin.  

Prodejce: najdete v DM
Cena: od 15kč

Co na to říkám já?... Tyčinka chutná hodně podobně jako banán v čokoládě (od Orion), takže kdyby jste zavřeli oči a měli trochu představivosti, rozdíl by jste moc nerozeznali. Také musím říct, že mě hodně zasytila, což mě překvapilo, rozhodně to není jako taková ta typická "musli tyčinka" po které máte po 5 minutách stále stejný hlad, ne-li větší. Co se týče konzistence, ta mě trochu zklamala, sice to byla moje první proteinová tyčinka ale musím říct, že jsem čekala více. Chuťově nebyla špatná, ale měla hodně práškovitou chuť... a to vážně hodně...a to mi trochu vadilo. 
Nějak extra unesená jsem z ní nebyla, ale pokud bych nutně nějakou tyčinku potřebovala a nebylo by na výběr, koupila bych si ji.
Dokonce sám výrobce upozorňuje, že: dbejte na pestrou a vyváženou stravu a zdravý životní styl! :-)
https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/1477674_259980547488457_477225815_n.jpg?oh=fd109a565d4d443cb0b60dc6520df1c9&oe=52AAEE7B 


Sportness 32% tyčinka z DM, příchuť cookies 

Nutriční hodnoty na 1 tyčinku (45g)
https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/1481777_259980544155124_1901312872_n.jpg?oh=f786543d8a8b3e6c27b390e01e220f94&oe=52AAD72BEnergie: 753,3kJ/180,4kcal
Bílkoviny: 14,4g
Sacharidy: 20,7g (z toho cukry 12,6g)
Tuky: 4,68g
Obsahuje 32% bílkovin. 

Prodejce: DM
Cena: od 15kč

Co na to říkám já?...Tyčinka mi sama osobě připomínala hodně Deli. Musím říct, že mi chutnala o něco více než banánová příchuť, což je překvapující protože pro banán mám nesmírnou slabost. Necítila jsem žádnou práškovitou chuť, což jsem také ocenila. Nebyla ani tuhá, tak jako banán. Příště po ní určitě sáhnu.


 


Excelent protein bar - s marcipánem a mandlemi

Nutriční hodnoty na 1 tyčinku (40g)
Energie: 734kJ/175kcal
Bílkoviny: 9,6g
Sacharidy: 16,9g (z toho cukry 11,1g)
Tuky: 7,5g
Obsahuje 24% bílkovin. 

Prodejce: najdete v posilovnách či ve zdravé výživě
Cena:  od 24kč (záleží kde kupujete)

Co na to říkám já?...Další tyčinka která mi děsně připomíná Deli. Celkem jsem se na ni těšila, jelikož jsem dnes (fyzicky:-D)) dřela pořádně, abych si ji "zasloužila". Nezklamala, chuťově nebyla špatná, nebyla ani moc sladká, byla tuhá což bylo fajn. Ale spíš ji beru jako "kokino", i sám chlápek v posilovně mě na to upozorňoval...
https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/1485066_259980550821790_1395576895_n.jpg?oh=346b72611621f14b579e8ec318a3b3a1&oe=52AA90C1 





Excelent protein bar - černý rybíz s brusinkami

Nutriční hodnoty na 1 tyčinku (40g)
Energie: 734kJ/175kcal
Bílkoviny: 9,6g
Sacharidy: 16,9g (z toho cukry 11,1g)
Tuky: 7,5g
Obsahuje 24% bílkovin.

Prodejce: najdete v posilovnách či ve zdravé výživě
Cena:  od 24kč (záleží kde kupujete)

Co na to říkám já?... Na příchuť s brusinkami a černým rybízem jsem se popravdě moc netěšila, koupila jsem ji jelikož jsem celý den lítala po městě a žádné jiné tyčinky jsem nenašla (až do té doby než mě chytře napadlo jít se podívat někam do posilovny) a tak jsem vzala první proteinovou tyčinku co jsem ve zdravé výživě našla - a to právě tuhle. Byla jsem ale mile překvapená její chutí, myslím si že vážně chutnala tak jak má chutnat :-D žádná chuť prášku, a opravdu chutnala po rybízu a lesním ovoci, a dokonce tam byli i (celkem) velké kousky brusinek...nebo rybízu :-D. Takže jsem vlastně nebyla vůbec zklamaná.
https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/1479718_259980554155123_329412426_n.jpg?oh=dac7d9c2b4f5412fcf7816b6b362f4d2&oe=52AA6BC0 



COMPRESS CFM 34 - příchuť banán

Nutriční hodnoty na 1 tyčinku (40g)
Energie: 683 kJ/163 kcal
Bílkoviny:13,5g
Sacharidy: 13,3g (z toho cukry 9,5g)
Tuky: 6g
Obsahuje 34% bílkovin.

Prodejce: najdete v některých posilovnách
Cena: já jsem koupila 80g za 39kč

Co na to říkám já? ... Příchuť banán jsem si s radostí koupila, a těšila se, až si ji po tréninku konečně dám! Po rozbalení tyčinky mě okamžitě praštila do nosu silná vůně banánku v čokoládě, což mě ještě více navnadilo a "rozrajcovalo" :-D. Chuťově nebyla tyčinka vůbec špatná, vychutnávala jsem si každé sousto. Konzistence byla vcelku hodně tuhá, ale to mi vůbec nevadilo. Co se týče nějaké práškovité chuti, ani tu jsem nijak nevnímala. Navíc mi ji chlápek v posilovně vřele doporučoval, sice už si nepamatuju co přesně říkal, ale asi to bylo něco hodně přesvědčujícího, takže doufám že to nebyl jen nějaký reklamní trik:-D. Každopádně, jak se teď dívám na její recenze na internetu, nikde nevidím nějaké negativní komentáře ani názory. Myslím si, že je vážně kvalitní.

https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/1462877_262536317232880_1963274073_n.jpg?oh=aee8c449562d2d969945248c1bfe90b4&oe=52AA6AB0



ISOSTAR POWERPLAY HIGH PROTEIN 25 - příchuť jahoda

Nutriční hodnoty na 1 tyčinku (35g)
Energie: 557 kJ/132 kcal
Bílkoviny:8,8g
Sacharidy: 17,5g (z toho cukry 13g)
Tuky: 3,1g

Prodejce: najdete v DM
Cena: od 32Kč

Co na to říkám já?... Při kupování téhle tyčinky jsem už nějak podvědomě tušila, že to bude propadák... moje předtucha se vyplnila hned při prvním ochutnáním (a to jsem si ji schválně nechávála až na konec "seznamu" tyčinek co chci ochutnat). Byla jsem jí hodně zklamaná, chuť absolutně žádná, kromě toho že byla hodně přeslazená. Nechápu, jak za něco takového můžou chtít tolik penež, vzhledem ke složení to taky není nějaký zázrak... Hodnotím jako nejhorší propadák a znovu bych si ji nekoupila i při největší nouzi:-).
.https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/1463413_262536380566207_593399016_n.jpg?oh=64c2a91e884844e14067ed5616a68158&oe=52AAD029




Takže, jako nejlepší tyčinku prvního kola testování proteinových tyčinek, jsem zvolila COMPRESS CFM 34. Do té jsem se zamilovala hned na první ochutnání, myslím si že má (narorozdíl od ostatní) dobré/vhodné složení, a je hodně kvalitní.  Doporučuju!!!

Ještě jednou chci ale upozornit, že proteinovými tyčinkami by jsme se neměli ládovat (jako já posledních pár dnu/týdnů) jako prasátka, dbejme na to že tyto tyčinky jsou určené sportovcům - některé jako potréninkové jídlo, jiné jako svačina. Navíc, proteinové tyčinky jsou celkem drahá záležitost, proto je lepší když si budeme tyto věcičky vyrábět doma - máme zde jistotu že je tyčinka složená z kvalitních surovin, není doladěná "éčky" a podobně.

(Ještě bych se chtěla zmínit o tom, že jsem říkala že mi blog děsně blbně... jak jsem si všimla, v předešlém článku nejsou už žádné fotky které jsem přidávala (a že jich bylo), takže tam uvidíte jen nějaké odkazy a celkem nevzhledně upravený článek. Jsem si zcela jistá, že tento článek dopade stejným způsobem (jelikož jsem tu fotky nahrávala stejně jak u minulého článku), takže se kochejte fotkami než tu budou nějaké nesmyslné odkazy.... neví někdo co s tím? vrrrrrrrrrrrrrrrr)

A jaké proteinové tyčinky máte rádi vy? Jaké mi doporučíte?

6 komentářů:

  1. v životě jsem proteinovou tyčinku neměla, ale kdybych neměla na výběr a hlad tak si ji dám.

    OdpovědětVymazat
  2. Mňamky :) nejvíc mi chutná z DM/Rossmana, zatím jsem moc neexperimentovala,protože je mi líto peněz :D

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem si kdysi koupila tu tyčinku z DM - Cookies a pořád jsem její konzumaci odkládala a odkládala, až nakonec prošla, takže jsem ji ani neochutnala :D Mě proteinové tyčinky moc nelákají. A velký sportovec taky nejsem :D Ale krásný článek :))

    OdpovědětVymazat
  4. Super článek! :) Pobavil i zaujal!
    Já odobně proteinové tyčinky zbožnuji! Nejvíc jahodovou T-meal
    Jen bych řekla, že proteinové tyčinky se nejí aby chutnaly :D ale kvůli těm hodnotám.

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za každý komentář:-)