čtvrtek 29. října 2015

Přestaňte týrat své tělo



Ahoj, vítejte u dalšího článku, dnes jsem si pro vás přichystala pár rad co dělat a nedělat, abyste netýrali svoje tělo. Většina věcí vám bude určitě jasná, přesto ale věřím, že to někomu může pomoct. Ne všichni mají dostatek informací, a ne všichni se drží jakých si "pravidel". I já jsem kdysi držela hladovku, i já jsem kdysi nevěděla proč necvičit v nemoci. 
 

Necvičte v nemoci

V době nemoci by člověk neměl cvičit, či se vůbec nějak výrazně namáhat. Pokud jste nemocní, váš organismus je oslabený a má sám co dělat, aby se s nemocí vypořádal. Myslete na to, že v nemoci vám může uškodit jakákoliv zátěž.
Nemusíte být na sebe „naštvaní“ za to, že si nemůžete dát váš obvyklý trénink, je třeba si uvědomit, že na prvním místě je především strava. To vaše stravování tu hraje tu nejdůležitější roli ve vaší snaze něčeho dosáhnout.
Takže pokud pro sebe v nemoci chcete něco udělat, začněte to dělat tak jako vždy, v kuchyni. Jezte hodně ovoce a zeleninu, pijte čaje, odpočívejte, a držte se vašeho jídelníčku. To je to nejlepší, co pro sebe můžete udělat, věřte mi.

Dbejte na svůj spánek

Spánek je pro lidské tělo nesmírně důležitý, tak jako pro váš metabolismus a svaly. Svaly totiž potřebují regeneraci, a ta se jim dostává hlavně při spánku. Kvalitní spánek také ovlivňuje vaši výkonost a psychiku. Měli by jste spát 7-8 hodin denně.

Zapomeňte na hladovku

Nemyslete si, že díky hladověním dáte snadno nějaká ta kila dolů. Hladovění je neuvěřitelně nezodpovědný přístup k vašemu tělu. Pokud budete držet hladovku a podaří se vám shodit nějaké kilo, nejdříve to bude voda. Poté bude vaše tělo čerpat energii ze svalů, teprve po hodně dlouhé době hladovění (třeba i měsíc) bude tělo „konečně“ využívat vaše tukové zásoby. A nemluvím o tom, jak si budete škodit, když vašemu tělu nebudete dopřávat žádné živiny, vitamíny atd.
Po nějaké době, až vás hladovka přestane bavit a začnete se stravovat jako dříve, přichází to nejhorší – jojo efekt. Při hladovění je jojo efekt téměř nevyhnutelná záležitost.

A co diety?

Existuje nespočetné množství diet, které slibují co nejvíc shozených kil za co nejkratší dobu. Narážíme na první háček. Pro přirozené hubnutí je důležité, abyste hubli 0,5-1kg týdně. Pokud budete držet dietu a týdně dáte dvě až více kila dolů, je tu velké nebezpečí jojo efektu.
Já osobně dietám a půstům rozhodně nefandím. Pokud je ale někdo bezradný a touží po nějaké dietě, hledala bych takovou, kde je dostatečný přísun bílkovin pro vaše tělo. U takové diety by člověk mohl mít alespoň malou naději, že tělo nebude čerpat energii ze svalů (alespoň na nějakou dobu).

Jezte dostatečné množství jídla

Jak jsem už říkala, pokud pro sebe chcete něco udělat, začněte v kuchyni. Pokud nemáte jídelníček na míru, zkuste si ho složit sami a poraďte se s někým. Snídejte, svačte, obědvejte, večeřte a pijte vodu. Jezte hodně ovoce, zeleniny a zařaďte si do jídelníčku i ořechy.
A vůbec se nemusíte bát toho, že je jídla moc. Ve zdravém stravování není kouzlo to, že se jí málo nebo třeba jen „speciální jídla na hubnutí“ – kouzlo je v tom, že si dopřáváte kvalitní bílkoviny, sacharidy a tuky, a pravidelně jíte. Díky tomu si vaše tělo zvyká na pravidelný přísun zdravého jídla, a přestává ukládat energii do tukových zásob. Pokud přidáte pravidelný pohyb, bude tohle vaše cesta k vysněné postavě.
A samozřejmě, takový jídelníček není jen o vaši postavě. Je to i o vašem zdraví, o tom kolika nemocím se vyhnete, jak kvalitní život budete mít a jak krásně se budete cítit.

Čerpala jsem z mé hlavy a především ze zkušeností, hlavně proto že se zdravému životnímu stylu věnuju už hodně dlouho, a rozumím tomu. Přečetla jsem několik knížek o sportu, stravě a zdraví a baví mě to.
Tento „základ“ jsem se rozhodla předat lidem, kteří mají zájem o zdravý životní styl, pohyb a snaží se něčeho dosáhnout. Chtěla jsem dát najevo jak důležitý je odpočinek a správná strava. Doufám, že vám pár těchto poznatků pomůže k vašim cílům.


A co vy a diety, drželi jste někdy nějakou? Pomohla vám?:-)

Mějte se

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář:-)