sobota 20. února 2016

Mňam lívance



Mezi moje oblíbené snídaně definitivně patří zdravé„lívance“ – v uvozovkách proto, proto že je nedělám z klasického kynutého těsta, dělám je na lehčí způsob. Za poslední dobu jsem si je oblíbila tolik, že si je zvládnu dělat třeba i třikrát do týdne (recept také zde). Navíc, lívance vypadají na talíři s ovocem, medem, nebo čokoořechovou pomazánkou naprosto parádně, a lze jim těžko odolat! Věřím, že si na nich pochutnáte nejen vy, ale i vaše děti a taky celá rodina! Hodně muziky za málo námahy.

Možná, že až si budete tento článek číst, budete mě považovat za blázna, protože sami na snídani nestíháte jíst velké snídaně (nebo třeba nesnídáte vůbec) a tak si nedovedete ani představit, jak byste takovou snídani stihli nachystat. Upřímně, v těchto lívancích nemusíte hledat žádnou vědu, je to jen o tom smíchat ingredience v tekuté těsto, osmažit pár malých koleček, hodit na to oříšky, med a ovoce a hotovo. Celá tahle paráda vás vyjde maximálně na 12-15 minut. A když jste šikovní, zvládnete to za mnohem kratší dobu. 

Vidíte ty lívance na fotkách? Vypadají luxusně, že ano? No neříkejte, že byste si na nich alespoň jednou za čas nepochutnali :-).

Dnes tu mám kromě fotek, kvůli kterým mě budete určitě proklínat pokud se na ně budete dívat večer, i recept na moje oblíbené lívance z ovesných vloček a žitné mouky.

Na cca 6ks velice lehkých lívanců budete potřebovat


  • 30g jemných ovesných vloček
  • 30g žitné mouky
  • ½ lžičky kypřícího prášku
  • 1 vejce
  • lžičku medu
  • pár lžic mléka (záleží na tom, jak moc těsto chcete mít husté)
  • kapku vanilkového extraktu
  • na ozdobení ovoce a ořechy dle vaši chuti


Pokud budete chtít lívance víc vločkové, přidejte tedy vločky a uberte mouku. Nedoporučuju ale dělat lívance celé z vloček, dejte do nich alespoň minimum mouky.

Všechny ingredience tedy smícháte do hustého těsta, lehce si vymažete pánev olivovým olejem, a lívancujte na středním plamenu. Snažte se, aby byly kolečka lívanců malé, protože se vám budou lépe obracet a nebudou se vám tolik trhat. Z osobní zkušenosti doporučuju lívance opravdu poctivě hlídat a stát u nich, protože se moc rádi připalují :-).

Až budete mít lívance hotové, je jen na vás čím si je ozdobíte. Já jsem si v poslední době oblíbila varianci mraženého ovoce s banánem a medem.


Tak vám přeji dobrou chuť :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář:-)