čtvrtek 11. února 2016

Zdravé borůvkové muffiny s banánem



Muffiny jsou pro mě velice rychlou a zdravou volbou, když si jídlo plánuju dopředu a nechce se mi chystat svačiny do práce nebo jídlo mimo domov. Nejsem příznivcem kupovaných müsli tyčinek, které jsou sladké jako cecek, nesahám ani po komerčních extra zdravých sušenkách typu BeBe, prostě mám ráda, když si můžu splácat nebo ukuchtit něco doma, dát si do toho co já chci a mít 100% přehled nad tím, co všechno bude můj kulinářský výtvor obsahovat.
V dobách, kdy není čas na experimentování v kuchyni, jednoduše sázím na osvědčené recepty na domácí ovesné jablečné placky (recept zde), domácí müsli kolečka (recept zde) nebo muffiny. A dnes se tu s vámi podělím o hrníčkový recept právě na muffiny s banánem a borůvkami. V receptu mimo jiné najdete i energetické hodnoty.
Recept je tedy hrníčkový. Na velikosti nezáleží. Tohle mi vykouzlilo nenápadný úsměv na tváři. Na velikosti hrníčku nezáleží, důležité je používat na všechny suroviny jeden stejný.

Na tyto zdravé muffiny budete potřebovat


  • 1 zralý banán
  • 1 bílý jogurt
  • ½ hrníčku medu
  • 1/3 hrníčku olivového oleje
  • Kapka vanilkového extraktu
  • 2 šálky žitné mouky
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • Špetka jedlé sody
  • Špetka soli
  • 1 šálek borůvek, malin nebo lesního ovoce (můžete použít i mražené)
  • Dle libosti můžete přidat i hrst nasekaných ořechů


Jak jsem postupovala?

Nejprve jsem si rozehřála troubu na 220 stupňů. Plech na muffiny jsem si vyložila papírovými formičkami, pokud budete chtít muffiny bez papírových formiček, vymažte plech olivovým olejem.
Ve velké míse jsem si rozmačkala banán, který jsem promíchala s jogurtem, medem, olivovým olejem a extraktem z vanilky.
V druhé míse jsem promíchala mouku, prášek do pečiva, jedlou sodu a sůl, a poté přilila banánovou směs, a všechno důkladně zapracovala. 
Do těsta jsem potom přidala mražené borůvky a hrst nasekaných arašídů. Zamíchala, a finální verzi těsta jsem rozdělila do 12 muffinů na plechu. 
Muffinky jsem dala na 35 až 40 minut na 200 stupňů péct. Vhodnou chvíli pro vytažení z trouby jsem poznala podle zlatavé barvy a podle triku s párátkem. 


Nedávno jsem zde přidávala recept na ovesné muffiny s banánem a čokoládou (recept zde), ale TYHLE muffiny mi chutnají mnohem víc! Borůvky jim dodaly krásně příjemně kyselou chuť, jogurt jim dodal krásnou vláčnost a jemnost, mňam, užívám si je na snídani a na svačinu s mlékem, džusem a ovocem.

Energetické hodnoty na jeden muffin
Bílkoviny: 4,5g
Sacharidy: 37g
Tuky: 5,4g 

A jakou varianci muffinů máte nejraději vy?:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář:-)